27 augusti 2012

Måsten och krav

Allting blir så mycket tråkigare om man måste göra det. Som att städa rummet till exempel, jag kan tycka det är helt okej och rent av roligt om jag bestämmer mig själv för att göra det. Att sortera böckerna på något nytt sätt är alltid spännande. Problemet med städning är att man förr eller senare måste göra det, man har inget val helt enkelt. Tillslut blir det ett krav. Städa eller stanna hemma, punkt slut! Allt med krav är tråkigt, varför tror du till exempel att de flesta hatar läxor? Jo, för att man måste göra dom *suck!*
Så var det med bloggen för mig under en tid, ja all läsning över huvud taget förresten, det blev ett måste som utvecklades till ett krav

Jag har nu inte bloggat på några veckor och det har faktiskt till viss del varit riktigt skönt. Ehh, vem försöker jag lura? Vadå "till viss del"? Det har varit as chill att bara skita i det. Så himla skönt att slippa ha det hängande att man måste publicera ett inlägg eller skriva en sammanfattning av någon dum månad som rullar förbi alldeles för snabbt. Det har varit som en boksemester. Men som alla andra semstrar tar de förr eller senare slut. Trots att det varit superskönt så har jag ändå saknat det. Det ända dåliga med bloggen är de där måstena och kraven, och de har jag bara mig själv att skylla. Min semester var från alla tvång och nu är den slut. Jag tar här med av mig sandalerna, borstar bort sanden mellan tårna och sätter på mig mina tvätt-äkta fejkade converse. Jag är tillbaka! eller något sånt...

1 kommentar:

  1. Sv: Synd att du inte kunde se videon :( Men men, världen går ju inte under för det ;)

    SvaraRadera