17 april 2012

Pottermore!

Pottermore har öppnats för allmänheten!! :D Egentligen öppnades det för några dagar sedan men jag fick inte tillgång till mitt konto förrän igår pga överbelastning på sidan x)
Om du vet vad pottermore är och du inte redan visste att det öppnat läser du nog inte det här utan är i full gång att skaffa ett konto, dock finns det nog några av er som inte har en aning om vad pottermore är så låt mig förklara! :)
Pottermore är en hemsida gjord av J.K Rowling (författaren till Harry Potter), fantastiskt eller hur? Inte någon dålig hemsida med enbart info från böckerna, nej det här är J.K Rowlings verk med hennes tankar och ideér, saker som man aldrig fick reda på och mer information om ALLTING! Jo, men i alla fall, hemsidan är som ett spel där man själv börjar på Hogwarts samtidigt som man följer Harrys resa :) har du läst böckerna eller sätt filmerna känner du förmodligen igen dig under resans gång :)
Vid kapitel 5 får du din egen trollstav genom att svara på frågor om dig själv men det är i kapitel 7 som det verkligt spännande händer, man blir indelad i ett elevhem :D Jag hamnade i...... Slytherin!! :) fick en chock i början för har alltid känt mig som en Gryffindor men "Välkomstbrevet" fick mig att ändra uppfattning, jag är och kommer förbli en i gänget hos Slytherin :)

Jo, just det. Under resans gång när man kommit till Hogwarts kan man:
Tävla mot andra i trollkarlsdueller
Brygga drycker
Samla poäng till sitt elevhem
Samla föremål och guld
Handla i Diagongränden :)

Har du några frågor om spelet, om du t.ex inte kommer vidare någon nivå eller t.ex inte hittar något, kan du alltid maila mig så svarar jag så fort jag ser det, är inne väldigt ofta :) lusseboken@hotmail.se

Enjoy!

22 kommentarer:

  1. Hej! det gick inte att mejla dig. Men jag behöver hjäp! Jag har själv pottermore men jag kommer inte upp till den andra boken. Alltså jag har klart av den första boken. Men inget händer,har jag gjort något fel? måste jag vänta? har jag gjort något fel? SNÄLLA HJÄLP MIG!
    Kram / Filippa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var konstigt :( du kanske råkade skriva fel adress tror jag:(
      Bok två har inte kommit ut ännu så du har inte gjort något fel:) Bara att vänta :(
      Vilket elevhem hamnade du i? :D

      Radera
    2. oj, skrev inte på *Svar* knappen :-). Men jag kom i Ravenclaw. Adda mig gärna! Behöver lite mer vänner ;-) Jag heter Dragonskull31190

      Radera
    3. Sure :) Jag är KnightCrimson5081

      Radera
    4. Men du kanske kan meddela mig,om du vet när det andra kapitlet börjar? :-) Min kompisar och jag är så otåliga. Min hotmail adress är: Filippa.cool@hotmail.com
      lite töntig men gjorde den när jag var sju.

      kram :-)

      Radera
    5. Självklart! :) är super spänd jag med :D
      Nejdå, du ska se min mailadress som inte är till bloggen ;)

      Kram på dig med :)

      Radera
  2. Ravenclaw, om du vill kan du adda mig *Dragonskull31190*

    SvaraRadera
  3. hej jag har samma problem som du filippa jag kan inte börja på bok två. jag har inte gjort fel. har ni kommit in en?????

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kapitel två är ännu inte tillgängligt för allmänheten :( Längtar sjukt! kommer skriva på bloggen så fort jag får reda på när den öppnas. Följ mig på bloglovin så missar du det garanterat inte :)

      Radera
    2. Eller hur, längtar så mycket!!!!!!!

      Radera
  4. retard, vem sitter och spelar POTTERMORE på sin fritid, man kan ju göra massa andra saker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vadå? som att sno någon annans identitet? Ha, du är retard som gör som du gör! Lär dig stava!

      Radera
    2. Eller hur! vad är det med dig?

      Radera
  5. Men när vet man att andra boken och tredje boken osv kommer ut?// Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu jobbar de på bok två ^^, jag kommer att skriva direkt på bloggen så fort jag får reda på att bok två släppts men jag är rädd att det kan dröja ett tag innan trean kommer osv :/

      Radera
  6. nu har ju dom första kapitlen på bok två kommit. har precis gjort alla nu längtar jag till kapitel 5,6,7 osv. hoppas dom kommer snart. jag heter batgold30953. adda mig
    kram

    SvaraRadera
  7. Oj! typiskt att de skulle komma just när jag är på semester :( har helt missat det! Tack för påminnelsen!^^
    Addar dig direkt :D Kram

    SvaraRadera
  8. tack, dom nya kapitlen är roligare en dom i första boken. vet du när kapitlen 5 6 7 kommer. är ganska otålig. älskar pottermore

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har ingen aning tyvärr :( har varit helt bortkopplad i flera veckor :( Pottermore funkar inte heller för mig för tillfället :( nu när jag är hemma igen hoppas jag att kunna fixa det snart! :)

      Radera
  9. jag hoppas att det börjar funka för dig. när det funkar för dig kan du väl svara på min vän förfrågan. vi hörs

    SvaraRadera
  10. Jag har just börjat på pottermore,eller lagade mitt konto i förrgår,men jag fattar inget på de... så hur ska man göra på de typ???

    SvaraRadera
  11. Hej, Jag ska skapa ett konto. Men efter första steget kommer jag inte vidare när man ska välja språk... :( Hjälp mig !

    SvaraRadera