1 september 2012

Sanningen om bokrecensioner!

Som du kanske märkt har jag inte skrivit så fasligt många recensioner och det finns en enkel förklaring till det. Det är tråkigt helt enkelt. Chockerande eller hur? Jag har alltid tyckt att det känns som en självklarhet att man skriver bokrecensioner om man har en bokblogg. Men betyder det att det är roligt att skriva dem? Eller läsa dem för den delen? Trodde väl inte det.

Har inte velat berättat detta tidigare för är du en bokrecensions älskare så fattar du nog inte vad jag snackar om och dömer ut mig direkt. Ta de lugnt nu va? Chilla lite och låt mig förklara. Det som står ovanstående är mer som en gammal åsikt. På senare tid har jag faktiskt upptäckt att det blir lite roligare för varje recension man skriver eller läser. Med det hoppas jag att jag vunnit tillbaka din tillit (du som älskar bokrecensioner) och att allt kan återgå till det normala. Ska nog ta och skriva lite fler recensioner och se om min åsikt ändras igen. Kan nog inte riktigt fastställa var jag står i frågan om bokrecensioner, inte riktigt än i alla fall.
  Jaja, den som lever får se.

2 kommentarer:

  1. I början tyckte inte jag heller att det var särskilt kul att skriva recensioner (jag skaffade mest en bokblogg för att jag ville ha recex), men nu älskar jag att skriva dem! :D (och ser bara recex som ett litet plus ;))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt inte skickat efter ett ända recex ännu :( Vet inte hur man gör om jag ska vara ärlig. En kompis lovade att hjälpa mig komma igång med det men hon verkar aldrig ha tid :/

      Radera