29 april 2012

Go wild, Be Crazy!

Kan man få folk att tro att man är galen OCH ha kul på stan? svaret är ja! Allt du behöver göra är att följa de få enkla stegen nedanför!

-Följa efter folk på lite avstånd (ca 5m) efter en stund kommer dom bli GALNA!! Fortsätt ända tills dem säger något, bli då förnärmad och börja gråta.

-Gå runt och låtsas vara en turist, prata konstig och sludra på engelska (släng in en tysk brytning) Kolla då och då uppochner på en stadskarta och fråga varje person du möter hur man kommer till ......? Be någon gå med en kamera bakom dig och varje gång du får reda på vägen vinkar du den till sig och ber den att filma personen som just "Saveded youree liffe"

-Gå in i en klädaffär, prova massor av kläder och ha modeshow i gången mellan provhytterna. (Ta med en kompis som plåtar) Kommer någon gående slänger du med håret, himlar med ögonen och säger "Men vad pinsamt, paparazzi lämnar mig aldrig i fred, kan du ringa polisen?"

-Köp något ätbart och fråga alla du möter om dom vill smaka. (försök övertala alla som säger nej.)

-Prata med dig själv, bli arg och slå till dig ibland. Bli då ännu argare och när massa tittar börjar du bete dig normalt igen.

-Börja skrika på en random person och låtsas att han/hon snodde din väska (trots att du håller den i handen)

-Spring åt fel håll i rulltrappan (alltså, när du åker uppåt vänder du när du kommer upp och försöker springa ner och tvärt om åt andra hållet) försöker någon annan åka upp skriker du "DET BRINNER!!" och knuffar den ur vägen.

-Låtsas vara en hund sniffa på alla du möter, lyft med jämna mellanrum på ena benet och gör kiss ljud!

-När du sätter dig på bussen låtsas du ringa en "vän" som bara råkar var nästan döv så du skriker över hela bussen vad du köpte för underkläder under ditt besök på stan.

Jadu, gör du något av det här snälla filma det och maila mig, jag har bara hunnit igenom en del av listan ännu och skulle vilja veta hur just du gör :)

Lucy nu vet du vad du har att vänta dig! ;)

6 kommentarer:

  1. Haha, kan inte du också filma det när du gör det och lägga ut här på bloggen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha har gjort punkt ett och filmat, ska se om min kompis sparat videon :) sen har gjort punkt 3 fast det kom ingen ;) och sen har jag sprungit några gånger åt fel håll i rulltrappan men har inga bildbevis på dem :/ Jag och några kompisar har pratat om att göra massa allmänt "weirda" saker på stan och blir det av lovar jag att filma och lägga upp! :)

      Radera
  2. Jag har utmanat dig på elva frågor och jag vet att redan har blivit utmanad men om du har lust så kan du kanske bara svara på frågorna? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart men jag kommer aldrig kunna utmana 22 st iaf ;D

      Radera
  3. Pax för att filma.. OwO

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nähedu! Du ska vara med ;D vi tar stativ ;) fast vi gör det inte i Örebro, blir lite pinsamt då ...

      Radera