4 maj 2012

11 frågor -Challenge accepted!


Mission Impossible? haha kanske inte men det är i alla fall ett Mission ;)


Jag har blivit utmanad av både Lucy och Recenzion att svara på 11 frågor! Reglerna är enkla,
-Som utmanad svarar man på 11 frågor som utmanaren gett en och postar inlägget på sin blogg.
-Sedan hittar man på 11 nya frågor!
-Sist men inte minst så utmanar man 11 nya personer och länkar deras namn i inlägget!

Mina frågor av Lucy följer:

1. Vilken är din absolut största bokkaraktärs-crush?
Ha! Den var inte så svår ;)  jag kan inget annat än säga St. Clair i Anna and the French Kiss, man bara kan inget annat än önska att man är Anna i denna underbart mysiga kärlekshistoria! 

2. Aldrig mer få låna, eller aldrig mer få köpa böcker? 
Jag har nog ingen, jag vill helst gilla alla böcker (haha, omöjligt) jag skulle mer lägga boken åt sidan och läsa den någon annan gång längre fram i framtiden.

3. Det absolut vidrigaste du någonsin ätit?
Säger nog nästan pass på den här frågan, jag är nämligen extremt kinkig när det gäller mat, äter absolut inget starkt till exempel så listan skulle bli väldigt lång och jag skulle aldrig kunna hålla mig till en rätt, Sorry! ;)

4. Vilket socialt nätverk är ditt favorit? (ex. Twitter, Facebook, Tumblr, Dayviews etc.)
De måste väl vara Facebook för min del då det är där jag spenderar mest tid, dock så gillar jag att det är så enkelt med twitter på mobilen så twitter hamnar på en klar andra plats! :)
Följ mig gärna på Twitter då jag nu har skaffat en enskild twitter för bloggen :D @Lusseboken







5. Vad är så 'typiskt dig' att säga?
Näää! Vad menar du? hur menar du? Vem? Hur? Vad? Varför?
-Haha vet inte riktigt vad som är typiskt mig men jag brukar i alla fall säga de åvanstående rätt så ofta, när jag säger Näää! så är det med ironi med rösten, typ som Näähää! :P

6. Vilket är ditt drömyrke? Tänk inte på vad som är möjligt eller om du har kunskaperna, helt enkelt det yrket du helst vill ha! 
Usch! gillar inte den här frågan :/ har så svårt att välja, kanske Jurist, Polis eller personlig tränare ;)

7. Har du några stora förebilder/någon stor förebild, vem/vilka? 
Nope :/

8. Om du fick en enda önskan, vad skulle du då önska dig?
Hahahaha, fler önskningar så klart!! xD
 

9. Om du från och med nu bara får läsa 5 böcker till i ditt liv, sedan kan du bara läsa om de böcker du redan läst, vilka skulle det då bli?
1. Hungerspelen (del 1)
2. Anna and the French Kiss
3. Harry Potter och dödsrelikerna
4. En ordbok!
5. (Här sparar jag en plats för framtiden ;) )


10. Om jag skulle be dina närmaste vänner att beskriva dig med ett enda ord, vilket ord tror du det skulle vara?
Galen! ;D


11. Finns det någon bok som du tycker ha extra snygg bokrygg?
Ja det finns det faktiskt! I lillåns skola bibliotek står denna bok på engelska avdelningen! Jag har aldrig läst den men har flera gånger blivit sugen på grund av dess bokrygg, tyvärr så glömde jag ta en bild på den i skolan innan helgen :( En dag ska jag läsa den, när jag får tid suck!



Mina frågor från Recenzion följer: 
 
1. Vad brukar du äta till frukost?
Kellogg's, special k klassisk
Vaniljyoghurt
Keso
Skinka
Haha, kanske lite udda men jag äter keso och skinka på en talrik utan macka :D

2. Hur många böcker äger du?
Ow, Kan inte svara på den frågan, har massa böcker från när jag var liten ute i garage, skulle omöjligt kunna räkna alla ;)


3. Viker du hundöron? 
Jag tycker faktiskt att hundöron ibland kan vara charmiga men avskyr om någon har vikt i en sprillans ny bok :(


4. Vad var det absolut bästa som hände dig 2011?Vet inte faktiskt, Att jag nådde mitt mål med löpningen tror jag :)

5. Har du några speciella rädslor/fobier?Jag tror inte det räknas som en fobi men jag klarar inte av sjögräs, simmar jag i havet och det är sjögräs på botten kan jag knappt andas ibland :(

6. Är du en nattuggla eller en morgonpigg människa?Jag är nog både och. Ibland kan jag sitta uppe sent medan jag en annan gång går upp vid 8 på en helgdag :P


7. Vilket är det bästa plagg av alla du äger?Har nog inget speciellt, gillar de mesta :)

8. Vilken är din absoluta favoritkaraktär i en film och varför?Har ingen, kollar inte så mycket på film, läser mest :)


9. Om du var tvungen att byta liv med Voldemort, Draco Malfoy eller Slingersvans, vilket skulle du välja?
SPOILER!

Draco Malfoy för han ändrar sig i sista stund och slåss inte på Voldermorts sida.
SLUT PÅ SPOILER!
 

10. Har du nån dold talang?
Har jag någon är den väl dold!

11. Heter det ostkrokar eller ostbågar?
Ostbågar heltklart :)



Ja, det var alla frågor de. De 11 jag utmanar är: Jennie, Bokmania, Sofies BokbloggIlona, Bokad, Amelie Pocketlover, Beas Bokhylla, Bokkärlek, Fabulerat, och sist men inte minst Lucy som var den fösta att utmana mig :) 


Ni utmanade se hit! de här är era frågor! :) 
1. I vilken bok skulle du helst vilja leva i?
2. Vilket är ditt favorit ämne i skolan och varför? :)
3. Berätta om något pinsamt som hänt dig, något måste det ju finnas? ;)
4. Om du hade en super kraft, vilken skulle det i så fall vara? 
5. Vilken låt tycker du mest om just nu?
6. Vad tycker du om frågorna så här långt? :)
7. Vad är det roligaste med en blogg enligt dig?
8. Hur skulle du spendera 10 miljoner? 
9. Om du kunde flytta vart som helst, vart skulle det bli?
10. Tycker du lussebullar är goda? c:
11. Med vilka tre ord skulle du beskriva dig själv med? :)

1 kommentar: