23 februari 2012

Bokrean!

Jag skäms över att säga det men jag visste inte förrän i förrgår att bokrean började igår :( men som tur var fick jag reda på det och igår gjorde jag två riktigt bra fynd :) haha nu tycker du att jag är konstig som bara köper två böcker, eller så tycker du tvärt om men jag hittade faktiskt inga fler men jag måste ha missa massor :/ dem jag köpte är i alla fall Cirkeln och En Dag :)
 
Har hört riktigt lovande ord om denna bok :) har länge tänkt läsa den men kommer nog skjuta på det lite till trots att den nu står i min bokhylla bredvid några favoriter. Haha varför vänta? jo jag hatar nämligen att vänta på att fortsättningen till en bok ska komma ut, blir galen på hög nivå ;) och eftersom cirkeln är första av tre böcker så känner jag inte för att vara galen ända tills den sista kommer ut, för tro mig det kommer jag att bli om den är så bra som alla sagt. Till och med en av mina kompisar som inte gillar att läsa (kan inte förstå hur någon kan ogilla det) tyckte att den var super bra :)
Cirkeln är i alla fall skriven av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren, that's right två svenska författare, alltså så slipper boken förstöras av dålig översättning :)
Nu till priset, i vanliga fall skulle boken kostat runt 119-149 kr i bokaffärerna om man skulle köpa den inbunden men igår sålde Bokia den för endast 59 kr :O blev hur förvånad som helst, brukar alltid köpa böcker på internet eftersom det vanligast är billigast men nu hade Bokia gjort mig stum! Innan jag köpte den jämförde jag vad boken kostade på olika boksajter som t.ex adlibris.se (65kr) och bokus.com (59kr) så för en gångs skull köpte jag en bok i en bokaffär :3 Dock så gällde bara priset på 59 kr bara första dagen på bokrean så går du dit och letar nu så har dem höjt det, sorry :( blev i alla fall supernöjd med detta köp! :) ps! boken är inbunden ;)


En dag har jag bara vagt hört talas om men av det jag har hört så är den tydligen bra så när jag såg alla böcker travade i en hög på ett bord i mitten av affären kunde jag inte låta bli att  snappa åt mig ett exemplar, även den här boken var inbunden som cirkeln :) när jag lämnade Bokia på kvällen fanns det bara två exemplar av Cirkeln samtidigt som det fanns flera travar av En dag .  Jag är rädd att dem som inte hört talas om boken inte lyckas se igenom omslaget. Vad är det för fel med de? jo omslaget är helt och hållet tråkigt enligt mig :/ visserligen är det orange och det piggar ju till men för att locka kunder tycker jag att det borde varit något mer intressant som säger något om innehållet. Men jaja, jag köpte den i alla fall och den kostade lika mycket som Cirkeln, 59 kr.
Jag jämförde aldrig priserna för denna bok innan jag köpte den men har gjort lite efterforskningar efteråt ;)
Som en inbunden bok kostar den 174 kr på adlibris.se och den är inte med på rean så det är originalpriset :) som pocket däremot kostar den bara 44kr, det är inte heller något rea pris :/
På bokus.com kostade boken 198 kr som inbunden :O och 44kr som pocket. Här är den inte heller på rea. Så jag hade riktigt tur som lyckades köpa den för 59 kr, inbunden och i en bokaffär så jag fick välja den själv ;) dock så gällde det priset jag köpte den för bara första dagen på rean :/
En dag finns förresten som film också, den hade biopremiär i oktober 2011 :) ska se filmen när jag läst boken men det lär nog dröja ett tag för har en lång boklista ;)

Allt som allt är jag riktigt nöjd med mina bokköp och ska nu direkt in på olika sidor och "shoppa loss" ;) haha. Se trailern till One Day nedanför ;)

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar