11 mars 2012

En bok enkät

Ja, nu blev jag sugen på att göra en bok enkät :) bland mina olästa post så fanns det bland annat två enkäter så tänkte svara på en jag med :) den här hittade jag hos Lucy som fann den på wonderfullbooks som i sin tur sedan hittade den bookmuppets :) 

Senast lästa: Hungerspelen
Senast köpta bok: Mina 20 bokreaböcker c:
Senast lånade bok: Arvet -döden i dina ögon
Senast fådda bok: A Walk to Remember
Favoritbokhandel: Adlibris.se
Favoritbibliotek: Skolans bibliotek måste det nog vara :) vår bibliotekarie vet vilka böcker vi gillar och köper ofta in böcker som är förslagna av elever. Dessutom slipper man åka hela vägen till stan om man bor långt bort som jag :)
Antal lånekort: Två, ett till skolans bibliotek och ett till stads biblioteket :)
Använder som bokmärke:Har några magnet bokmärken, några hemma gjorda och några speciella från biblioteket men oftast bör jag nog säga så använder jag nog en bit toapapper xD
Favoritfärg på bok: Jag bryr mig inte särskilt mycket om färgen, huvudsaken är att den passar till innehållet!
Favoritmat/snack vid läsning: Fruktsmotie med banan och frysta hallon, jammie :D

Favoritdryck vid läsning: Gillar inte att dricka när jag läser, är rädd att spilla. Men om jag dricker något samtidigt är det nog en kopp varmt vanilj tee :)
Favoritställe att läsa på: Bussen, i soffan eller i min fåtölj :)
På den sidan är jag i den bok jag läser just nu: sida 336 i Hungerspelen trilogin. Alltså i boken med alla i samma eller hur man ska säga, har just kommit in på fatta eld där jag är på kapitel 3 :)
Den här boken köper jag till en förälder: Stora boken om virkning (haha kolla mitt inlägg om bokrean på internet ;))
Den här boken köper jag till min bästa vän: Min bästa vän gillar inte böcker lika mycket som jag så jag skulle aldrig ge henne en bok, snarare än film :) eller hon gillade iof Beastly filmen grymt mycket så jag skulle nog köpa henne boken :)

Favoritgenre: Ohh, den var svår :) kanske Fantasy? eller Komedi? men det finns inte så många komedier till böcker egentligen. Helst läser jag såklart böcker som är gripande och får mig att fortsätta att läsa såklart ;) som HUNGERSPELEN. Älskar.Den.Boken <333
Favoritformat: Pocket lär jag nog säga :) gillar hur lätta dem är och dem får inte lika lätt kantstöta hörn :) fast man bör plasta in dem med någon bra bokplast så dem håller sig längre, hatar när böcker går sönder :( fast det kanske är därför dem är så billiga ;) så att man kan köpa flera av samma, ett läsnings ex och ett bokhylla ex ;D
Författarfavorit: J.K Rowling, hon är som musikens Michael Jackson eller Elvis :)
Den tjockaste bok jag läst: Det måste nog vara Harry Potter och fenixorden på svenska, på engelska är den nämligen några hundra sidor tunnare :3

Den tunnaste bok jag läst:Någon barnbok när jag var liten antar jag :)
Favoritljud när du läser: Antingen ska det vara absolut tystnat, man ska med andra ord inte höra ett knyst, eller så ska det vara ett ljud som jag inte bryr mig om. Att ha någon som pratar i bakgrunden, eller en tv som står på är super jobbig. Är nämligen super nyfiken så jag skulle bara tjuvlyssna eller börja titta på tv istället ;)
Favorittidning: Har ingen tror jag, fast måste jag välja så blir det nog Frida.
Prenumererar på: Jag har en 7 nr prenumeration på Frida på G men ingen av tidningarna har kommit ännu :(
Favoritbokblogg:
Jadu, det är nog alla bokbloggar jag följer (ta åt er) :D

Mitt bästa bokminne: Det började bli vår och jag låg på min altan och sträckläste Harry Potter serien :)
Senaste bokfyndet: Gossip Girl serien under bokrean :)
Senaste impulsköpta bok: Klicka HÄR sån finner du svaret  i texten :)

En bra bok att ge bort:
HUNGERSPELEN :) den passar alla i alla åldrar ! Cx
Bokgenre som jag undviker: jag har börjat undvika böcker där tjejen är perfekt och killen med men dem kan inte få varandra för dem ska göra något annat perfekt. Ugh!
Så gör jag med böcker som jag inte vill ha längre:Sparar dem :) vad är det som säger att jag inte kommer ändra mig i framtiden? :)

Såhär håller jag koll på vad jag läst: Skriver upp varenda bok på sista sidan i min årskalender plus att jag lägger upp det på bloggen c:
Såhär sorterar jag min bokhylla: Haha här kommer många tycka jag är super konstig men jaja. Översta hyllan har jag filmer, hyllan under har jag Fantasy serier där första boken står till höger och stegar åt vänster.
Hyllan under har jag Harry Potter serien plus vargbröder serien som också står med första boken till höger som stegar åt vänster.
Sen har jag min CD spelare och under där kommer hästböckerna. Under där kommer de enskilda böckerna och längst ner har jag några vita, fina lådor där jag har böcker som jag sparat undan :D
Nästa bok jag ska läsa: Håller ju på med Fatta Eld så det blir nog Revolt efter den :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar