24 mars 2012

Då har man sätt den.....

Först hämta en spegel, Kolla dig i spegeln, öppna munnen lite som om du skulle säga öööö. Hmm Wola, nu kan du spela Peeta Mellark i the Hunger Games! Vilken besvikelse filmen var!! Jag kommer kanske vara lite orättvis nu men det är bara för att jag är så grymt besviken men jag ska försöka vara positiv också. Jag är världens THG fans så min kritik kan vara chockerande!
Läs nedan på egen risk!


Positivt med Filmen!
Den var gjord på ett sätt att man förstår handlingen även om man inte lästa boken. Karaktärerna hade rätt samma namn som i boken! (WOW imponerande -.-) Och något som var ett plus faktiskt, Jennifer passade verkligen som Katniss och samma med den som spelade Gale!

Negativt med filmen!
Visserligen så var den gjord för att man skulle förstå men det var just det! För att filmen inte skulle bli för lång var bara de absolut största grejerna med så att det fanns en röd tråd! slående repliker, enastående citat, gulliga scener. BORTA! Inget av de bästa kvar! Bara en sak som att Smörblomma (Primroses katt för er som inte vet) var svart och vit kan få mig att morra! Katten var med i högst 5 sekunder och då kan jag inte fatta varför dem inte kunde ta en "smutsgul" färgad katt som det ska vara, det kan ju inte vara att det inte fanns en sådan katt som inte kunde morra??
Sen var det, det där med Peeta, Nej nej nej, han var ena sekunden som i boken och sekunden efter vet jag inte vad han gjorde med i filmen!
En sak till, trots att det fanns en röd tråd för de som inte läst boken så kan de personerna inte ens fatta hälften av filmen, det fanns ett tillfälle som jag tittade bort i 2 sekunder och bam, sen fattade jag inte förrän Lucy förklarade för mig!
Jo just jag, Jag.Hatar.Skumpiga.Filmer! man ser ju ingenting vad som händer då :/ 

Jag ska försöka att hinna smälta vad jag sätt och kanske ångra mig tills jag ser den igen!

Filmen skulle bara fått 2 av 5 hjärtan av mig om det inte var för Jennifer Lawrence, nu får den i alla fall 3 av 5 hjärtan av mig, Tack o hej!


Detta nedanför skriver jag den 28:e mars!
Nu har jag tänkt över filmen och har blivit sugen på att se den igen faktiskt, borde kanske väntat med att recensera den men står faktiskt fast av det jag skrev trots allt, skulle bara vilja höja betyget från 3 till 3,5, filmen är Helt Värd Att Se :) Super!

3 kommentarer:

  1. Ojdå, jag tyckte den var värd en fyra och hade inte läst boken innan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev stor skillnad då, blev så besviken bara :( ska se den igen när den kommer ut och göra en till recension då så är jag kanske mer rättvis :)

      Radera
  2. Heej :3

    Jag vet att denna kommentar är liite sen men jag ville ändå säga vad jag tycker, och det är:

    DU ÄR HELT RÄTT!!

    Nejmen, när jag först såg filmen utan att ha läst boken så tyckte jag att den var asbra men när jag hade läst alla tre böckerna så tyckte jag att filmen var superdålig när jag såg den nästa gng, nu vet jag inte vad jag ska tycka... Ska nog se filmen igen xD
    Just nu läser jag boken för andra gången, men den är lika fantastisk x3

    Men
    Eftersom de har tagit bort alla de där citaten, scenerna osv så blir man ju lite dfijdf det är ju lixom idiotiskt.. MEN jag tkr om att när de åkte i sin treumfvagn att de räckte upp händerna, vilket de inte gör i boken. Vrf inte göra filmen liite längre och få med dessa saker?
    Sen gillar jag inte att de har ändrat på endel av mina favorit scener i boken. De blev dåliga i filmen :c

    Aja, den var ju ganska bra i sin helhet.. Men ja, jag håller med dig c: Om man inte har läst boken då.. "fattar" man filmen.. Inget mer...

    Önskar att filmen till bok två blir bättre eftersom det var ny resigör elr vad det nu var...

    Kram// Kissen! ♥

    SvaraRadera