10 mars 2012

Böckerna anländer....

Jippie!!! igår kom det mest eftertraktade paketet genom tiderna :D
Mina 18 böcker från adlibris kom och det kändes som julafton :D jag satt i över en timme med dem och tog lite kort :) Glad Tjej! :D
Med de böckerna jag köpte på bokia tidigare så har jag nu köpt prick 20 böcker under bokrean för 751 kr :) var av en är till min mamma när hon fyller år om några dagar :)


De första böckerna jag packade upp var alla Gossip Girl böcker! sa jag inte det? jo, jag köpte de 11 första Gossip Girl böckerna för 35 kr styck. Haha kanske är jag en dåre som köpte så många för jag har nämligen aldrig läst en ända av dem tidigare förutom en liten bit ur del 4. Men det är bara att vänta och se om jag har gjort något riktigt smart, eller riktigt korkat., jaja.

Första boken är närmast golvet så ni får låtsas att listan står upp och ner :3
Gossip girl
Gossip girl -Ni vet att ni älskar mig
Gossip girl -Allt och lite till
Gossip girl -För det är jag värd
Gossip girl -Det som passar mig
Gossip girl -Leva livet här och nu
Gossip girl -Ingen gör det bättre
Gossip girl -Fiender i vått och torrt
Gossip girl -Bara i din fantasi
Gossip girl -Det finns bara en av mig
Gossip girl -Älskar, älskar inte



Alla Gossip Girl kostade alltså 35 kr st vilket jag tyckte var ett riktigt fynd. Det var därför jag köpte alla på en gång för tänk om jag började älska serien och så kostade dem 79 kr igen :( jag tog helt enkelt risken ;) Har som sagt inte läst någon så kan inte säga någonting om dem utom att det går en serie på tv om Gossip Girl, det dock inte om den är baserad på böckerna :P författaren heter förresten Cecily Von Ziegesar :)

När jag fortsatte och letade i lådan så hittade jag...
the Vampire Diaries :)
Det är två böcker i varje pocket bok eller hur man ska säga :/ Jag har läst den understa av dem men tyckte den var jätte dålig i jämförelse med tv serien the Vampire Diaries.
Haha, då undrar väl du varför jag köpte den? de kostade 20 kr st xD och så vill jag gärna läsa den andra också :) författaren till dessa böcker är L.J Smith.


Här ligger jag och blöder  -Jenny Jägerfeld (44kr)
Var är Alaska?   -John Green (20kr)
och
Horse Show  -Bonnie Bryant (15kr)
Egentligen var de bara några impulsköp, la dem i kundvagnen utan att tänka ;) de var väldigt billiga också :)

Sen får jag såklart inte glömma mina två första köp, de från bokia. Man kan väl säga att dem också var impulsköp. Klicka HÄR om du vill läsa mer om dem.
En Dag och Cirkeln är bokreans inköp :)

Här är en sista bild där alla ligger på golvet, dock inte de från bokia. Den stora boken om virkning som ligger till höger, är boken jag köpte till min mamma :)

Den bästa hämden köpte jag för 29 kr och författaren heter Anna Vikström

2 kommentarer:

  1. Dåre var det ja.. Haha, om jag slutar upp att älska Gossip Girl böckerna kan jag väl få låna dem av dig? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ofc! :) bara du är försiktig men det vet jag att du är c:

      Radera