10 juni 2012

Klassresa!

(skulle publicerats i Lördags förmiddag men något gick fel, spela bara med)

Ja då ska man iväg, precis som de flesta andra klasser, på klassresa :D eller nja, klassresa kanske man inte kan kalla det då hälften av klassen inte kommer för att de inte vill och den är arrangerad på enbart helgen och inte någon skoldag alls :( Men ja ja kul blir det i alla fall!

Tack vare den underbara tekniken så publiceras det här inlägget automatiskt så när du läser det här (under förutsättningar att det är 9-10/6) så befinner jag mig med mina vänner någonstans i Ånnaboda där vi antingen badar, äter, spelar fotboll eller något annat kul!

Aktuella boken just nu är En sån där vidrig bok där mamman dör och för att hedra den tänkte jag testa att skriva resten av inlägget på vers! (haha, det är okej att skratta åt mig om du har läst någon bok på vers, för annars vet du ju inte om jag skriver rätt. Eller?)


Jag skulle ljuga
om jag sa
att jag inte längtade
tills skolan var slut.

För till skillnad
från alla andra
så slutar vi

en hel
vecka
senare!

Ja jag vet
det är jävligt orättvist
men vad kan man göra
om man bara är
en ynka elev?

Det här gick ju sådär
nu vet jag i alla fall
att jag aldrig
ska skriva 
på vers!

Eller kanske ska jag?
För på så sätt
har ni alla
något
att skratta åt.

Och alla har väl hört
att ett gott skratt
förlänger
livet.

Men jag måste medge
att det här
var rätt så kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar