22 juli 2012

Day 2: Least favorite book

Usch! Jag gillar inte att behöva svara på vilka böcker jag gillar minst, det är kanske konstigt men jag vill tycka om alla böcker. Skulle jag dock sätta mig ner och verkligen tänka och klura skulle jag ändå säkert inte kunna komma fram till samma bok som jag skulle kommit fram till för en månad eller för två månader sen. Allt beror på om jag var super inne i läsningen för stunden eller om jag bara läste för att jag var tvungen att läsa ut boken.

Efter att funderat ett tag och verkligen försökt göra en rättvis bedömning så upptäckte jag flera böcker som jag helt glömt bort. Så jag beslutade att begränsa frågan till enbart böcker jag läst under 2012.

Det förblev ett svårt val! Det känns fel att döma ut en bok beroende på vilket humör jag var på när jag läste den. Hade jag skrivit en recension på alla böcker jag läst skulle de hela bli betydligt lättare men nu har jag inte det :( 

Nej vet du vad! Jag verkar inte komma någon vart så jag gör en fuling för att göra allting 1000 gånger enklare. Jag tror jag tar....

... och säger PASS!

Kan du välja? Vilken är ditt hatobjekt när det gäller böcker?

2 kommentarer:

  1. Svar: Då har du de bästa alltså, jag gillar som sagt mest Syskonkärlek, men Flyga högt kommer som en stark tvåa!

    SvaraRadera
  2. Jag har inte läst särskilt många böcker jag inte gillat...

    Sv: Haha! Ja det hade nog inte låtit särskilt trovärdigt om du sa att din pojkvän heter Harry Potter...

    SvaraRadera