1 juli 2012

Decembergatans hungriga andar


Titel: Decembergatans hungriga andar
Författare: Ulrika Lidbo
Original språk: Svenska
Antal sidor: 180s
Serie: Ingen serie!
Kort kommentar: En bok som man förväntas tycka om!

Jag vet att jag inte bor i en grotta och det är krig och jag blir våldtagen av soldater och det kryper flugor som lägger ägg i öppna sår på min arm, men det är ändå orättvist.

Så jävla orättvist.

Varför har jag fått all skit?

På nätterna ligger Jenny och grubblar. Varför blir hon alltid vald som tredje sist på gympan och varför vill alla killar bara hångla med kompisen Charlie? Varför är hon ett fetto som hatar sitt meningslösa liv? Men Jenny har en plan. Hon ska bli smal. När hon börjar åttan i augusti ska alla få se. Hon kan inte misslyckas om hon följer sitt superschema. Man kan ju inte bli fet om man äter noll procent fett!
 

Jag har läst denna bok en gång tidigare. Jag tycker inte att den varken är särskilt dålig eller särskilt bra. Från början däremot lurade jag mig själv att tro att den var superbra. 
  Jag tror att många som gillar boken, gillar den för sakens skull eller hur man ska säga. På något sätt känns det som om man förväntas gilla den pga av att hon har anorexia och ratar man den så är ens personlighet satt. (Läs mitt inlägg angående Teori och Praktiken) jaja jag tyckte i alla fall efter närmare eftertanke att boken var rätt så långtråkig och vore den tjockare skulle jag inte orka läsa den. Det ända som hände sida upp och sida ner (svag SPOILER) var att hon spyr och klagar på sin vikt. (Slut på den svaga spoilern) Alltså det blir ganska långdraget, det ingen action på något sätt. 
  Men även fast den var rätt så långtråkig så var den ändå så pass bra att mitt intresse fanns kvar hela vägen in i mål! (jag klarar verkligen inte av att rata en bok)

Decembergatans hungriga andar får 3 av 5 hjärtan efter lång betänketid! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar