4 juli 2012

Sommarlån #3

Efter alla möjliga slags böcker om fallna änglar, systrar i jeans och pojkar i randiga pyjamasar så börjar jag snart att flyga högt och ligga wide awake under nätterna då jag kommer ha så mycket att läsa.
  Det vore kul om du lyssnade på Nick and Norah's infinite playlist. Fattar du inte vad jag jiddrar om var med i the Hunger Games eller läs sommarlån #2. Bara ett tips!

De här tre böckerna har jag hört och läst mycket om för ett tag sedan och när jag kom hem snappade min syrra åt sig dom direk. Ser fram emot att läsa dom när tiden kommer :)

Frost -Maggie Stiefvater
Feber -Maggie Stiefvater
För Evigt -Maggie Stiefvater

Vargbröder serien har jag läst på svenska två gånger och nu tar jag ann dom igen fast den här gången på engelska. De här är dock bara del 3 och 5, de andra står jag i kö på men jag misstänker att de kommer komma nu när jag är borta och då kommer jag inte kunna hämta dom vilket leder till att jag måste vänta ännu längre, suck! :(

Soul Eater -Michelle Paver
Oath Breaker -Michelle Paver

Flera gånger har jag gett CoB serien en chans men jag kommer inte riktigt in i den även fast jag tycker den är bra, jag ger den EN sista chans :)

City of Bones -Cassandra Clare
City of Ashes -Cassandra Clare

Här kommer nu årets utmaning! En bok på tyska! Kanske lite väl vågat att börja med Harry Potter men eftersom jag har läst hela serien ett ex antal gånger känner jag ändå att det är ett relativt säkert kort :)
Observera att texten på bokryggen är vänd åt andra hållet än på svenska och engelska böcker, lite interessant kanske? ;)

Harry Potter und die Kammer des Schreckens
-J.K Rowling

Här är alla böckerna :) Snart kommer ännu fler, Wiee :D

1 kommentar:

  1. Åh Frost, Feber och För evigt är superduperbra! (Enligt mig i alla fall) Jag läser Frost på engelska nu (Shiver) och tycker den är lika bra som den svenska översättningen :)

    Svar: Det problemet har jag också. Jag tror jag har 11 noveller som inte är klara, varav 9 av dem inte lär bli det...

    SvaraRadera